Copywriting, content marketing i usługi SEO

Copywriting, content marketing i usługi SEO

Chociaż coraz więcej osób interesuje się marketingiem internetowym, nadal wielu z nas myli te dwa pojęcia.

Zdarza się, że nawet osoby, które zajmują się na co dzień copywritingiem, składają aplikację na stanowisko content managera lub content marketera, myśląc, że zakres obowiązków jest bardzo podobny. Na czym polega więc główna różnica?

Co to jest content marketing?

Content marketing to zestaw pewnych technik, które są świetnym uzupełnieniem działań SEO. Taki duet szczególnie sprawdza się w przypadku agencji oferujących usługi SEO, a jednocześnie dbających o odpowiedni dobór treści na stronie, przykładowo Semtec. Content marketing polega bowiem na przygotowywaniu odpowiednich treści dla potencjalnych klientów, a nie dla robotów Google. To nie tylko krótsze i dłuższe artykuły (przeznaczone np. na blogi firmowe), ale także grafika i wideo.

Content marketing gwarantuje nam większy ruch na stronie, która – właśnie dzięki zastosowaniu tej strategii – może zdobyć swoich zagorzałych fanów, a – co za tym idzie – potencjalnych klientów. Dobra treść ma za zadanie zatrzymać internautę na stronie poprzez dobór treści, które mogą go zainteresować. Content marketer musi zatem posiadać również umiejętności w zakresie copywritingu.

Content marketer ma jeszcze jednak inne obowiązki do wykonywania w swoim zawodzie. Musi on stworzyć opis grupy docelowej, która go interesuje oraz szkic persony, czyli przeciętnego odbiorcy danej treści. Do najtrudniejszych jego zadań należy jednak, przede wszystkim, promocja oraz dystrybucja całego contentu.

Co to jest copywriting?

To przede wszystkim sztuka tworzenia pasjonujących, oddziałujących na emocje czytelnika tekstów, dzięki którym może on zainteresować się usługą oraz produktami danej firmy. Nie chodzi o to, żeby pisać tylko i wyłącznie artykuły przepełnione sloganami – tego rodzaju strategia mogłaby jedynie zniechęcić wielu internautów do dalszej lektury. Copywriter musi zatem często pisać z pozycji eksperta, tak, aby jego teksty mogły mieć dla internauty również walor edukacyjny.

Co więcej, bardzo ważne jest to, aby copywriter wiedział, kto te teksty tak naprawdę będzie czytał. Musi więc tak naprawdę wczuć się w rolę czytelnika i mówić do niego jego językiem, tak, aby czuł, że ktoś naprawdę chce pomóc mu rozwiązać jego problem, odpowiedzieć na jego pytania i wątpliwości. Copywriter ( i przede wszystkim: SEO copywriter) powinien także wiedzieć, w jaki sposób operować słowami kluczowymi, aby jego tekst był – przy ich wykorzystaniu – całkiem naturalny i przyjemny do czytania.