Jak zadbać o swoją dietę?

Jak zadbać o swoją dietę?

Wielu ludzi zbyt małą uwagę przykłada do tego, co je i… Jakie są tego efekty. To bardzo ciekawe zjawisko, ponieważ dopiero po wprowadzeniu zmian do swojej diety ludzie zauważają, że ich organizm ma coraz więcej energii. Wcześniej nie znali takiego życia. Nie wiedzieli na jak wiele ich stać! Zastanówmy się zatem jak zadbać o swoje nawyki żywieniowe.

Odpowiednia dieta, a organizm

Na początku warto uświadomić sobie, że nie istnieją jadłospisy uniwersalne. Każdy organizm jest inny i ma swoje własne potrzeby. To, co sprzyja Twojej koleżance, Tobie może po prostu zaszkodzić. Właśnie dlatego trzeba zachować ostrożność przy stosowaniu gotowych diet-cud. Najlepiej w razie wątpliwości zgłosić się do dietetyka i przeprowadzić z nim fachową konsultację. Spore znaczenie ma także bieżące obserwowanie organizmu i sprawdzanie po jakich produktach czuje się najlepiej, a po czym pojawiają się spadki energetyczne, bóle, dyskomfort. Dobrą ilustracją są tutaj też posiłki profilaktyczne. Profilaktyka, ale przed czym? To bardzo osobnicza sprawa. Na przykład jeżeli ktoś bliski cierpiał na nowotwór, trzeba skupić się na żywieniowej profilaktyce przeciwko nowotworom.

Uniwersalna porada dietetyka

Mniej więcej uniwersalną zasadą dietetyczną jest konieczność spożywania regularnych posiłków. Niedobrze jest jadać rzadko, ale dużo, ponieważ organizm może nie poradzić sobie z takim obciążeniem składnikami. Efekty mogą być rozmaite – a zaczyna się od problemów z trawieniem. Drugą sprawą jest spożywanie posiłków jak najbardziej wartościowych i zróżnicowanych. Na dobrej liście składników znajdują się między innymi kasze, ryż, owoce, warzywa, orzechy, ryby. Niestety w sklepach dominują produkty chemiczne – dlatego konieczne jest staranne czytanie składu i sprawdzanie czy napis NATURALNY na etykietce pokrywa się z rzeczywistością. Jeśli jest taka możliwość, warto brać produkty bezpośrednio od rolnika i gospodarza – jest tak chociażby z warzywami, owocami, jajkami. Najlepiej też wyeliminować ze swojej diety nadmiary słodyczy i żywność wysoko przetworzoną, na przykład chipsy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *